e
sv

Sebzeler Piştiğinde İçindeki Vitaminler Kaybolur mu?

1346 Okunma
avatar

Bekir Çağlayan

  • e 0

    Mutlu

  • e 0

    Eğlenmiş

  • e 0

    Şaşırmış

  • e 0

    Kızgın

  • e 0

    Üzgün

Sebzeleri çok pişirdiğimizde içindeki vitaminler ölür mü? Hangi vitaminler buna dayanıklı?

Yıllardır bir besini pişirince vitaminlerinin kaybolduğunu düşünüyordum. fakat;

C vitamini (askorbik asit): c vitamini sıcaklık, ısı ve uzun süreli pişirme işlemleriyle kolayca kaybolabilir. yaklaşık 70-90 °c (158-194 °f) sıcaklık aralığında c vitamini kaybı başlayabilir.

B grubu vitaminleri: b grubu vitaminler, özellikle b1 (tiamin), b5 (pantotenik asit) ve b9 (folik asit), yüksek sıcaklıklarda denatüre olabilir. genellikle 100 °c (212 °f) sıcaklık ve üzeri bu vitaminlerin kaybına neden olabilir.

A vitamini (retinol): a vitamini, yüksek sıcaklıklarda kararlıdır ve çoğu pişirme işlemi bu vitamini etkilemez.

D vitamini (kolekalsiferol): d vitamini, yüksek sıcaklıklara dayanıklıdır ve pişirme işlemi sırasında kayba uğramaz.

E vitamini (tokoferoller): e vitamini yüksek sıcaklıklara karşı dayanıklıdır ve pişirme sırasında genellikle kayba uğramaz.

K vitamini, diğer birçok vitamin gibi ısıya karşı dayanıklıdır ve yüksek sıcaklıklarda denatüre olmaz. k vitamini, pişirme işlemlerine veya gıdaların işlenmesine maruz kaldığında genellikle bozulmaz veya kayba uğramaz. bu nedenle gıdalarda bulunan k vitamini genellikle korunur ve sindirim sistemi tarafından emilebilir.

KIsaca yağda çözünenlerde hiç sıkıntı yok. artık annemin kış çorbası vitamin deposu olarak adlandırdığı sebze çorbaları ile dalga geçmeyeceğim.