e
sv

Öğretmenlerin Sıra Dayağı Attığı Karanlık Dönemden Kalan Trajikomik Hatıralar

2083 Okunma
avatar

Bekir Çağlayan

  • e 0

    Mutlu

  • e 0

    Eğlenmiş

  • e 0

    Şaşırmış

  • e 0

    Kızgın

  • e 0

    Üzgün

Öğretmenlerin sıra dayağı attığı karanlık dönem, 1960’lı yıllardan 2000’li yıllara kadar uzanan bir dönemi kapsamaktadır. Bu dönemde, öğretmenler öğrencilerine fiziksel şiddet uygulamaktan çekinmezlerdi. Sıra dayağı, öğretmenlerin öğrenciyi disipline etmek için kullandığı en yaygın yöntemlerden biriydi.

Bu dönemden kalan trajikomik hatıralar, günümüzde bile gülümsetmeye devam ediyor. İşte o hatıralardan bazıları:

  • Sıra dayağı atarken öğretmenin sıranın arasına sıkışması: Bu, en sık yaşanan trajikomik olaylardan biriydi. Öğretmen, sıraya vurmak için kalktığında, sıranın arasına sıkışabilir ve sınıfın gülüşlerine maruz kalabilirdi.
  • Öğretmenin sıra dayağı atarken tuvalete gitmesi: Bu, daha nadir görülen bir olaydı. Ancak, öğretmen, sıra dayağı atarken birden tuvalete gitme ihtiyacı duyarsa, sırayı bırakıp gitmek zorunda kalırdı. Bu durum da sınıfın kahkahalarına neden olurdu.
  • Öğretmenin sıra dayağı atarken sıranın kırılması: Bu, en talihsiz olaylardan biriydi. Öğretmen, sıraya vurmak için kalktığında, sıra kırılabilir ve öğretmen yere düşebilirdi. Bu durum, hem öğretmeni hem de sınıfı utandırırdı.

İşte bu trajikomik olaylardan bazılarının yaşandığına dair anekdotlar:

  • Bir öğretmen, sıra dayağı atarken sıranın arasına sıkışmış ve sınıfın gülüşlerine maruz kalmıştı. Öğretmen, sırayı bırakıp gitmek zorunda kalmıştı.
  • Bir öğretmen, sıra dayağı atarken birden tuvalete gitme ihtiyacı duymuştu. Öğretmen, sırayı bırakıp gitmek zorunda kalmıştı. Bu durum, sınıfın kahkahalarına neden olmuştu.
  • Bir öğretmen, sıra dayağı atarken sıranın kırılmıştı. Öğretmen yere düşmüş ve sınıfın utanç verici bakışlarına maruz kalmıştı.

Bu olaylar, öğretmenlerin sıra dayağı atmasının ne kadar yanlış ve trajikomik olduğunu gözler önüne seriyor. Günümüzde, öğretmenler artık öğrencilere fiziksel şiddet uygulamaktan çekiniyor. Bu da, eğitim sisteminin daha demokratik ve insan odaklı bir hale gelmesini sağlamıştır.